maanantai 24. helmikuuta 2014

Varustepostaus

Tere!

Pakollinen muotinäytös eli varustepostaus :) Monesti kuulee, että ratsastukseen tarvittavat varusteet on kalliita ja sitä, tätä ja tota tarvitaan, jotta voi ratsastaa. Joo, kuulkaas, eipä piä paikkaansa.

Eestä

Ratsastushousut tarvitaan. Tässä näätte yhenlaiset erittäin rumat ja epämukavat ratsastushousut. Oon ostanu nää tielle lastinsa kaataneesta rekasta, makso muistaakseni 20€. Näissä on erittäin korkea vyötärö, jonka pitäisi nousta napaan asti, mutta se ei pysy siellä vaan valuu tohon lantiolle painamaan. En tykkää näistä yhtään, mutta ajaa asiansa. Talvella/syksyllä/keväällä myös takki. Kuvassa mulla on syksy/kevät -takki. Käytän sitä muuallakin kuin tallilla. Kestää tuulen ja veden. Oikein bueno.

ja takaa
Jotenkin oon saanu jännitettyä pakarani aika buenosti, koska nää ratsastushousut roikkuu yleensä aina berberistä :D



Ratsastukseen tarvitaan kannalliset kengät. Ite ratsastin tosi pitkään normisaappaat jalassa. Nää on Jodhpurit, joissa on karvavuori eli talvimallit. Niin ku kuvasta näätte, ei oo ratsastussaappaat vaan kengät. Tää oli mulle ihan uus juttu. Olin aina luullu, että ratsastukseen tarvitaan nimenomaan ratsastusSAAPPAAT. Nöy. Nää toimii vallan mainiosti ja paremmat ku tavan saappaat, ei oo liukkaat maassa eikä jalustimissa. Se, että mun jalat ei pysy aina jalustimissa, ei johdu siis olleskaan kengistä vaan mun taidoista :D

Talvipakkasilla vedin toho kengän jatkeeks villasäärystimet, koska en omista minichapseja (irrotettavia saappaanvarsia). Talvella muutenkin varustus on vähän eri. En pidä ratsastushousuja ollenkaan vaan urheilukerrastoa ja toppahousuja ja -takkia. Ja ihan nortsi, ei mitään ratsastusmerkkiä.


Käsineet pittää olla, jotta nahka ei pauku. Talvella pidän toppasormikkaita, mitkä on ihan huonot. Ei niissä sormet lämpösenä pysy. Tälleen plussakeleillä tarkenee kuitenki jo ohkasemmilla hanskoilla ja mulla on käytössä mun vanhat jenkkipallohanskat, joissa on pitävä sisäpinta. Ei luisu ohjat käsistä.


E.T. phone home. Yhden ystävän kommentti, kun kuvan näki :D

Ja niin urpolta kuin se näyttääkin, niin kypärän alla on pakko näin talvisaikaan pitää jotain, jotta pää/korvat/niska ei jäädy. Meikällä on käytössä mun moottoripyöräkypärän alushattu.


Raippoja rivissä!
Mulla on oma raippa, punainen tietty, mutta se ei ole välttämätön, koska yleensä talleilta löytyy lainaraippoja.



Kaikista tärkein varuste on kypärä! Niitäkin löytyy yleensä talleilta lainaversioina, mutta kyllä se oma pitää olla, kun säännöllisesti ratsastaa. Kuvassa näkyy myös se mun uuh, punainen raippa.




Näitä ei saa kaupoista eikä tää oo välttämätön varustekaan, mutta kyllä ratsastaminen on vaan niin paljon hauskempaa ja antoisampaa ystävän kanssa <3


2 kommenttia:

Kommentoi vapaasti ja anna mulle vinkkejä!