torstai 10. huhtikuuta 2014

Valtava tiedonjano

Niinku oon aiemminki kirjottanu, oon hurahtanu tähän heppailuun aika lailla. Ahmin alan kirjallisuutta oikeen urakalla. Oon lukenu jos jonkinnäköstä opusta hevosista ja ratsastamisesta, jotta ymmärtäisin paremmin itse hevosta ja oppisin tulemaan paremmaksi ratsastajaksi.


Lähde: www.vitamin-ha.com

Kaks viimesintä teosta, mitä oon lukenu, on ihan huippuja! Molemmat on Eerika Häkkisen ja Johanna Viitasen käsialaa. Pennejä taivaasta ja muita istuntaharjoituksia pureutuu juurikin tähän meikäläisen ongelmaan eli istuntaan ja tasapainoon. Kirjassa on paljon harjotuksia, joita voi tehdä esimerkiks jumppapallon kanssa tai ratsailla ollessa. Teksti on hauskaa ja lennokasta, aikuiseen makuun sopivaa, mutta silti se selittää maalaisjärjellä, mistä mikäkin asia johtuu ja mitä mistäkin asiasta seuraa. Enpä olis uskonu, että painettuna sanana löytyis asiaa esimerkiksi siitä, mistä johtuu, jos nivustaipeet tai ulkoiset sukuelimet hankautuu ratsailla ollessa :D Ja tää on oikeesti ihan todellinen ongelma, jopa eräs ratsastajakaverini manasi kyseistä asiaa. Pikkasen mua nauratti, kun viikko sen manailun jälkeen luen samasta asiasta heppakirjasta. No joo, alakertaosasto ei oo kirjan pointti vaan se, miten opin ratsastamaan taistelematta fysiikan lakeja vastaan. Täällä onki tällä viikolla ollu tasapainojumppareeniä ihan yllin kyllin!

Toinen Häkkisen ja Viitasen kirjoittama kirja, jota oon lukenu on Pieni kauhukauppa ja muita mielikuvaharjoituksia. Tässä kirjassa opetellaan olemaan rennon rohkeana! Teoksessa puhutaan ihmisen mielestä ja hevosen mielestä sekä tietenkin niiden kohtaamisesta ja yhdistämisestä. Häkkinen ja Viitanen opettavat kirjassa hengittämään ja keskittymään ja hallitsemaan pelkoa. Aivan huippua luettavaa!

Tsekatkaas noita opuksia tuolta:

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9526656008&gclid=CIWSjMfJ1r0CFWIMcwodFUAAPg

ja täältä:

http://www.adlibris.com/fi/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=pieni+kauhukauppa+ja+muita+mielikuvaharjoituksia&title=pieni+kauhukauppa+ja+muita+mielikuvaharjoituksia&fromproduct=False


Ja sit eikun lukemaan ja reenaamaan :D

Lähde: www.dumpaday.com


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi vapaasti ja anna mulle vinkkejä!