maanantai 5. toukokuuta 2014

Hevostelu on parasta terapiaa

Mulla on töissä hirveen ressaava ja kiireinen vaihe (=viimeset 10kk) menossa. Kaikki mehut on puristettu ja silti pitäis vielä jaksaa painaa kahta asiaa yhtäaikaa. Painajaismaista, sanoisinko. Pumppu prakaa ihan kohta ellei päässä pimahda ensin.

Hevostelu on kyllä parasta terapiaa tähän tilanteeseen ja toivoisinkin joutavani paineen purkuun useammin ku kerran viikossa. Tunnilla en ajattele hetkeäkään työasioita, en sekuntiakaan. Saman tien, kun saavun tallille, mieli on kepeä ja iloinen. Tunnilla joutuu aina keskittymään siihen tekemiseen niin täysillä, ettei siinä muuta kerkee miettiä. Eikä siinä voikaan. Jos ei keskity kunnolla, ei ratsastamisestakaan tuu mitään. Ajatus ja sydän pitää olla siinä hommassa kyllä niin mukana <3

Nyt ei ajatus kulje, enkä tiiä yhtään mitä kirjottasin. Piiiiiiiiiip, sanoo pääkopassa. Tai tiiän, mitä haluisin kirjottaa, mutta en tiiä, miten sen kirjottaisin. Tyhjää lyö. Oisin halunnu kertoo siitä, miten hevoset rauhottaa mun mielen, kun saan olla niiden lähellä, harjata, silittää, rapsuttaa, halia, suukottaa, ratsastaa, mut en saa sanoja tähän, kun oon niin poikki. Vaikka meikäläistä joka kerta vielä jännittääkin ennen tuntia, niin samalla tuo iso nelijalkainen valtaa mun sielun ja rauhottaa mun ajatukset muilta maailman murheilta.

 Siinä vedetään niin keskittyneesti selkä notkolla volttia, että voi hyvää päivää :D Mutta tsekatkaas mun jalkoja! Iiiiik, ne huomattavasti paremmassa paikassa, kun talvella!!!!




Veikko vie ajatukset pois pahasta maailmasta <3

6 kommenttia:

  1. Moi taas! Mä olen niin sun kans samaa mieltä (taas) että ratsastus on parasta terapiaa! Työpäivän jälkeen kun ajelen ratsitunnille toisinaan on olo et " tänään en jaksais yhtään" mutta kun sinne hevosen selkään kiipeää ja kentän laidalta kuuluu " otetaans ohjastuntuma" kaikki väsymys ja v*tutus karisee saman tien! Tosin jos työpäivä on ollut jotenkin todella raskas niin huomaan tunnin loppu puolella että voimat kannatella itseä alkaa hiipumaan,mut aina sitä vaan on niin voittaja olo kun tunti on loppunut ja "pää tuuletettu kaikesta ikävästä".
    -Mari-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hevostelu on niin hyvää nollausta arjen pyörityksestä! Ja just noin niinku sanoit, kaikki väsymys ja varsinkin se v*tutus häviää saman tien :)

      Poista
  2. Sit viälä tunnin purku autossa tai puhelimessa, A'vot <3

    VastaaPoista

Kommentoi vapaasti ja anna mulle vinkkejä!