tiistai 22. heinäkuuta 2014

Kun kehitystä ei tapahdu

Ärsyttää, ketuttaa, ottaa pannuun. Viime viikon ratsastustunti oli katastrofi. Kirjotan vasta nyt, kun mua on oikeesti suututtanu niin paljon viime kertanen, että on menny näin kauan ajatusten kasaamiseen. Eikä kuviakaan oo just nyt. Meillä oli kyllä mukana ihan oma hovikuvaaja, mutta ei olla vielä saatu niitä kuvia.

Mulla meni melkein kaikki siis metsään. Sain ratsukseni Toron. Luulin jo, etten Torolla enää ratsastaisi, mutta vielä se osui kohdalle. Ja totisesti toivon, että ei olisi. Mulla on niin paha mieli sen hevosen puolesta, kun se on niin väsynyt. Tai sitten se tosissaan viilaa mua linssiin, mutta viime tunnin jälkeen en kyllä usko, että siitä on kyse.

Noh, meikäläiseen. En oo siis kehittyny yhtään. Etukeno, pohkeet liian eessä, jäykät nilkat, jotka ei anna mun varpaiden kääntyä tarpeeksi eteenpäin ja jäykkä lantio, joka ei jousta, kädet liian suorassa jne. jne. En saanu nostettua laukkaa, vaikka kuinka yritin ja viimenään palo hermo ja annoin periksi. Ekan kerran koko ratsastajan urani aikana annoin periksi ja läksin laukkaympyrältä menee ja meinas ihan itku tulla. Niin paljon suututti oma osaamattomuus ja kehittymättömyys.

Ja vieläkin suututtaa. Tiiän, että takapakkeja tulee aina välillä ja aina ei voi mennä putkeen, mutta tämmöstä tyytymättömyyttä itseeni en oo vielä aiemmin tuntenu. Enkä pahaa mieltä hevosen puolesta, suruttaa.

Ehkä se siittä.

3 kommenttia:

  1. Arhg.äsken kirjotin pitkän kommentin, joka hävis kai. Siis ymmärrän sun fiiliksen, joskus on päiviäillo tuntee olevansa täys nolma hevosen selässä, toisinaan taas huippu hetkiä. Mulla vakioratsu on erittäin vaikea ratsetettava suokkitamma, joka kusettaa välistä ihan kuus nolla. Jonkinn verran lohduttaa, että vain kaksi ihmistä mun lisäksi saa sen täydelliseen peräänantoon, minä vaihtelevasti. Muiden tallim hevosten kanssa mulla ei ole mitäön ongelmaa. Kuvaatteko videopätkiä ratsastuksista? Niiden avulla näkee omat virheet hyvin ja pystyy miettimään itsekin kun sen näkee ja korjaamaan niitä.(mullon hullun paljon videolla niin noloja tunteja, ettei mittää tolkkua). Nyt Riikka selkä pystyyn ja ongelmiin käsiksi!:) Tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. ja näköjää tuo täynä kirjotusvirheitä, perhanan puhelin ja nakkisormet!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On huonoja päiviä joo, mut tää oli jotenkin ihan pohjanoteeraus, siks varmaan harmittaakin niin vietävästi. Mutta nyt jo paremmalla fiiliksellä. Kyllä se siittä!

      Joskus saan jonkun kuvaamaan videopätkiä ja ne on todellakin parasta opetusmateriaalia. Tuolla Hepolassa on kentän toisessa päädyssä myös peili, mistä vähän näkee omaa asentoaan, jos kerkee vaan kattomaan :D

      Poista

Kommentoi vapaasti ja anna mulle vinkkejä!