tiistai 2. syyskuuta 2014

Karhu selässä

Miä oon ny analysoinu tota mun edellistä Salama-tuntia monen eri ihmisen kanssa, joilla on pidempi historia hevosten kanssa kuin mulla mukaan lukien hevosen omistaja ja kaikki ovat olleet sitä mieltä, että hevonen on jallittanu mua ihan 6-0.

Että mua ottaa pannuun! Miä urpo lankesin siihen, aloin ite hermoilee ja jännittää ja niin musta tuli se karhu. Miähän kerkesin siis jo miettiä siellä selässä heiluessani, että Salama vaistoo jonku karhun mettässä eikä haluu siks mennä. Voi tsiisus. Noh, eipä auta, ku nostaa pää pois perseestä ja kokeilla uudestaan.

Onko teillä lukijat ollu vastaavanlaisia kokemuksia?

4 kommenttia:

  1. Moppe teki saman mulle kun menin sen kanssa yksin maastoon. Ei susostunut ylittämään yhtä siltaa ja väänsi uukkareita kokoajan takasin päin. Lopputulos oli se, että en uskaltanut "pakottaa", pelkäsin että nousee pystyyn ja molemmilla puolilla oli melkonen pudotus. Kipsutettiin takaisin tallille. En tiedä osaako moppe ees oikeesti nousta pystyyn... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tääkin ois ollu eka kerta, kun oisin menny Salaman kanssa yksin maastoon. Ehkäpä sekin jännitti mua ja siirtyi sitte hevoseen.

      Poista
  2. Tässä kesällä kävin yhden tutun kanssa maastossa sen omalla ja lainahevosella, se lainapolle oli kyllä olemukseltaan letkeä kun mikä mutta heti pihassa selkään noustua se yritti kokeilla mitä se uus akka sielä selässä oikein kestää. Nää on vähä sellasia tilanteita, että pitäis pysyä jämynä, mutta toisaalta sitä on niin varautunu iteki varsinkin jos alla vähä oudompi hevonen. Noh, matkaan päästiin, toinen steppailu ja pyörimisyritys tapahtu sitten metässä kun oltiin kääntymässä kotiin, tässä vaiheessa kummatkin hevoset yritti samaa. Mutta kunnialla onneksi selvittiin ja yritykset vähäiksi tulomatkallaki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli päättäväisyydellä mennään perkele! :D

      Poista

Kommentoi vapaasti ja anna mulle vinkkejä!