perjantai 12. joulukuuta 2014

Rakas joulupukki


Blogitallin viikon haasteena on kirjoittaa kirje joulupukille. Ohjeet haasteen tekemiseen löydät TÄSTÄ.

Rakas joulupukki,

Joulu on jo melkein täällä, mutta minulta puuttuu joulumieli. Olen joutunut tekemään raskaan päätöksen. Jotta voisin toteuttaa toista unelmaa, on minun luovuttava toisesta. Niin kuin jo tiedätkin, minut on hyväksytty opiskelemaan ensihoitajaksi tammikuusta alkaen. Suuri haaveeni jo pitkään on ollut ambulanssissa työskentely. Olen kaivannut vaihtelevuutta työhöni ja arvostusta, jonka ammatti minulle tuo. Nyt tuon haaveen toteuttaminen on totta. Kiitos siitä, siinä on jo riittävästi lahjaa.

Opiskelu kuitenkin verottaa talouttamme rankalla kädellä, joten olen päättänyt perheemme yhteisen hyvän ja leivänpäällisjuuston vuoksi luopua ratsastustunneista. Ne kuitenkin maksavat hunajaa opiskelijan budjetille. Vuokraamaani yksityishevosta käyn kuitenkin liikuttamassa maksukykyni mukaan.

Toivon sinulta rakas joulupukki lottovoittoa. En tarvitse seitsemää oikein. Kuusi ja lisänumerokin riittää. Rahalla maksaisin asuntovelkaamme pois, jotta kuukausittaiset menomme pienenisi ja minä voisin jatkaa ratsastustunneilla käymistä. Toiveeni on kohtuuton, tiedän sen. Olen kuitenkin epätoivoinen ja epätoivoinen ihminen päätyy epärealistisiin toiveisiin. Ymmärrät sen varmaan.

Kiitos sinulle, että luet kirjeeni. Tiedän, ettei toiveeni toteudu, mutta viime aikoina olen oppinut, että mitään ei saa, ellei uskalla pyytää.

Hyvää ja rauhallista joulua!

Toivottaa
Riikka


4 kommenttia:

  1. :( kävi itkettää <3 It's just not same without you sis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on niin hanurista! Kiitos Mia ♡ jonain päivänä vielä yhdessä jälleen ♡

      Poista
  2. Voi Riikka! Ratsastus on kallis harrastus. Toivottavasti pääset edes vuokrahepan kanssa ratsaille opiskelun aikanakin. Tsemppiä opiskeluun ja uusille urille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marika! On kyllä ollu niin vaikee päätös ja luopumisen tuskaa. Mut uskon silti, että elämä kuljettaa siihen suuntaan, mikä on mulle hyvä <3

      Poista

Kommentoi vapaasti ja anna mulle vinkkejä!